Thursday, February 20, 2014

Sidekick


Som en sidekick för att förtydliga att allt har minst två sidor och borde granskas därefter kommer jag ibland använda bilder och exempel för att illustrera min primära poäng.



Är det här en bild på Amsterdam som uppladdaren hävdar?
Inte vet jag, jag har aldrig varit där men jag väljer ändå att titta på bilden med kritiska ögon och av kommentarerna att döma är det nog ganska klokt.







Mycket händer i Ukraina just nu vilket betyder mycket liv på internet.

Hade jag bara sett den här bilden snabbt hade jag nog trott att aktivister står uppe på någon kulle med flaggor och bengaler i händerna.

Tittar jag igen, samt läser topp-kommentaren, ser jag att det var bara statyer. Vilket mer tyder på en häftig bild än tusentals ukrainska demonstranter.

No comments:

Post a Comment